Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin Bartůněk

souhlasím s velitelem

S generálem naprosto souhlasím. Jen dodávám, že prezenční služba by se měla v rozumné formě vrátit už z toho důvodu, že případě většího konfliktu většina mužů pomře hned na počátku pro absenci výcviku. To za prvé a za druhé bych rád uvedl -a generál Šedivý bude vědět, proč se cítím být oprávněný ke svému tvrzení-, že právo odmítnout vojenskou službu „z důvodu svědomí či náboženského vyznání“ je naprostý nesmysl a tento institut by měl být odstraněn.

0/0
30.9.2011 6:56

dobredo

Re: souhlasím s velitelem

Pro tento případ přece existovala civilka. Navíc i v případném válečném konfliktu je třeba spousta jiných podpůrných činností beze zbraně v ruce, např. sanita, polní kuchyně, oprava bojové techniky a mnoho dalších....

0/0
30.9.2011 7:23

jeste asocialnejsi grupa

Re: souhlasím s velitelem

"vetsina muzu" predevsim v pripade nejakeho toho konfliktu podnikne vsechna mozna opatreni, aby se oni toho konfliktu ucastnit nemuseli ... a ja se hrde hlasim k tomu, ze budu mezi nimi. moje volba v pripade valky  je jednoznacna - bud emigrant, nebo kolaborant, podle toho, co bude pro me osobne vyhodnejsi. lid, stat, ani anrod pro me nic neznamenaji, rozhodne ne dost na to, abych kvuli tomu jakkoliv riskoval vlastni zivot, zdravi nebo majetek.

0/0
30.9.2011 7:31

dobredo

Re: souhlasím s velitelem

Co třeba bránit své děti, ženu a staré rodiče?

0/0
30.9.2011 8:55

jeste asocialnejsi grupa

Re: souhlasím s velitelem

rodice nemam, deti take ne, manzelku take ne, a lidi, na kterych me rekneme "zalezi" je priblizne sedm ... a mene nez polovina z techto lidi trvale zije na uzemi cr.

0/0
30.9.2011 9:45

dobredo

Re: souhlasím s velitelem

No tak přinejmenším bránit sám sebe...a nemyslete si, pokud by začly masivní odvody, tak určitě v případě, že by byla ohrožena ČR potažmo sousední státy a pak v podstatě není kde a také jak prostě "utéct"....nicméně jak píšu níže v příspěvcích níže...tyhlety první náznaky o znovuzavedení odvodů skutečně znamenají, že armáda zřejmě se připravuje na znovuzavedení povinné vojny...asi kratší, nebo aspoň nějakých povinných manévrů, atd...Analogie: Když po nástupu na MO v r.2001 Tvrdík prohlásil, že plánuje profesionální armádu, tak leckdo mávnul rukou, že to nebude dřív jak za 10-15 let a ejhle on to stihl za 3 roky (tedy dotáhl to za něj Kostelka, ale rozjel to Tvrdík)....aby to teď nebylo v opačném gardu...

0/0
30.9.2011 10:22

dobredo

Povinná

vojna se zřejmě brzy vrátí a to z těchto důvodů:

1) Profesionální armády v řadě evropských zemí (Slovinsko, Francie, ČR, Slovensko, Itálie, aj.) začaly vznikat po roce 2002, kdy nastala vysoká ekonomická konjunkce, a i přes 11.září se zdálo být jasné že na boj proti terorismu budou třeba profesionální vojáci. Navíc profiarmáda se uvažovala jako levnější, flexibilnější, údernější a samozřejmě demokratičtější.

2) Finanční krize ovšem ohrozila ekonomiku řady států, tak že státy musí začít šetřit včetně armády, což má za následek i nižší platy vojáků, tudíž se do armády moc lidí nehrne a profesionální vojsko stárne a postupně se snižuje jeho bojeschopnost.

3) Aktivní zálohy to taky nevyřeší- jejich členové jsou většinou zaměstnanci soukromých firem, a jejich majitelé jen neradi přihlížejí k tomu, že musí chlapům udělovat zvláštní dovolenou na vojenské cvičení.

0/0
26.9.2011 6:36

dobredo

Re: Povinná

4) Stále přibývajících vojenských konfliktů (Libyje, možná Sýrie a hrozba konfliktu mezi Tureckem a Izraelem, což by mohlo znamenat i přenesení válečných konfliktů do Evropy) může znamenat, že malé profesionální armády na to nebudou stačit.

5) Když k tomu připočteme i násilí na domácí scéně stále rostoucí konflikty vůči etnickým skupinám (viz Šlukonovsko), které se v budoucnu vlivem vládní hospodářské politiky budou stupňovat a stále častějších přírodních katastrof....nevím nevím zda na to nějakých 20-25 tisíc vojáků bude stačit...kdo zasáhne, pokud jich bude zrovna většina v misích, v případných domácích nepokojích (a mohou být značné) nebo v případě hromadných ničivých povodní?

Myslím že tak do 5 let tu máme znovuzavedení zákl.vojenské služby...pravděpodobně kratší tak do 6 měsíců, možná třeba ve formě krátkodobých výcviků několikrát v roce (buzerace a rajony a být zavřený rok v kasárnách nic moc nenaučí

0/0
26.9.2011 6:37

strycek-Joe LLC

Za zprivatizovaný stát musí bojovat privatizéři

nechápu tu drzost, s jakou žádáte, pane Šedivý, aby za něj bojovali ti, kdož přísahali věrnost pracujícímu lidu Československa R^

0/0
24.9.2011 10:25

pavsson

Zrušit

Na boj povodněmi máme mít hasiče, ne vojáky. Na mise, pokud už je musíme mít, stačí dva elitní prapory, dobře vyzbrojené a vycvičené. Všechno ostatní bych zrušil, stejně armáda nedokáže bez korupce nakoupit ani toaletní papír.

0/0
24.9.2011 9:44

Svent

Kdo si pamatuje vojnu minulosti

ví, že kromě ztraceného času, buzerace a smradu na cimrách se nikdo stejně skoro nic nenaučil. Proč neuděláte pro mladé i starší centra dobrovolného výcviku, to byste asi divili, kolik by se našlo nadšenců, co by jezdili s tankem, nebo skákali padákem, nebo stříleli ze samopalu. Vyšlo by to na zlomek výdajů co klasická vojna, a výsledky by možná byly úplně jinde.

0/0
24.9.2011 7:52

Xav

.

mozna by mel pan Sedivy jit delat rajony a vykaslat se na babsky plky...

0/0
24.9.2011 1:57

Inzheim

Samozřejmě

armády všech států trápí, co s pluky plukovníků, když se sami těžko zvednou z křesla na oběd a ohánějí se zákony o svých náročných právech a jak získat tělesně trochu schopné mladíky do armády. Severokorejci a Číňané to mají bezvadně vymyšlené--- vydají vyhlášku a mají do půlnoci nabito, obdobně stále Sovětské Rusko, Taliban a Israel. U nás se rozmohl odpor, lenost a kosmopolitizmus, u nás to bude těžké a velmi drahé. Ale skončete s bezplatným vysoko--školstvím alespoň pro všechny nečechy a ihned, snižme sociálně vyloučeným dávky na polovic-- dle slovens.vzoru--- a bude na nové šiky mladých patriotů.

0/0
24.9.2011 0:14

skrbling

Poučný článek

Zajímavý a fundovaný článek. Bohužel z něj pro mě vyplývá (a diskuse pod článkem to v podstatě potvrzuje, i když určitě nejde o reprezentativní vzorek populace), že smysluplné obrany v podstatě nejsme schopni a pokud by se tu něco semlelo, naše šance, pokud nás neochrání spojenci, tzn. USA, jsou nulové. I já sám přiznávám, že bych se kvůli obraně ČR do boje tedy rozhodně nehnal, spíš bych se hnal odsud pryč ne kvůli pacifismu, ale kvůli neutuchajícímu pocitu, že by to prostě nestálo zato..

Dost blbá vizitka pro stát.

0/0
23.9.2011 23:11

Hroznej puberťák

Re: Poučný článek

Ono je zajímavé zamyslet se především nad tím, co je vlastně příčina a co důsledek.

0/0
23.9.2011 23:21

Xav

Re: Poučný článek

tak mi laskave reknete, kdy jsme se naposled branili, kdyz se tu "neco" semlelo??;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
24.9.2011 1:58

NobodyWasHere

no co by kdo chtěl

z armády, určené k obraně ČR je expediční sbor pro vývoz "demokracie", na něj je pak nabaleno cca 15x tolik finančních pijavic na štábech a různých podpůrných složkách (koho, kromě sebe podporují v mnoha případech neví nikdo). Až se hne těch cca 20 mil. musulmanů co už jsou v ERVHP, tak to bude veselo. Náš expediční sbor (pokud se stihne vrátit z Afíkova, nebo kde zrovna bude) vydrží při tom počtu tak jedno střetnutí, naši chrabří spojenci budou mít sami co dělat a štábáci s logistikou přejdou k nepříteli s nadějí, že si udrží koryta. Holt bez solidně zorganizovaného a průběžně cvičeného heimwehru a hlavně bez odhodlání udržet svůj životní styl a prostor i za tu cenu, že ty musulmany budeme muset vystřílet to nepůjde.

0/0
23.9.2011 22:44

Hroznej puberťák

Bílá kniha obrany? Spíš černá díra na peníze.

Nic jiného ty zelený mozky nejsou. Zelené pijavice. To by mě fakt zajímalo, kdo by se k těm vylízanejm gumám nechal odvést, když uměj jen krást a buzerovat.

+1/0
23.9.2011 22:06

herma frodit

VÚ 5613

p. Šedivého si pamatuju z vojny. Z Týna nad Vltavou. Dycky na buzerplace halekal: soudruzi vojáci!! ....a že za kopcem jsou jednotky rakouských myslivců...;-O..... Hele, ozvěte se kdo jste tam byli a kdy. ;-)

+1/0
23.9.2011 19:43

Tobinka2.0

bezva

Nemůžem si dovolit policii a budem krmit armádu...

+1/0
23.9.2011 17:49

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín

Koukám že jsem vyvolal docela smršť,

tak to řeknu ještě jednodušeji. K tomuhle státu se budu chovat přesně tak, jak se chová on ke mě - budu ho odrbávat jak to půjde, nic mu za to nedám, a když stát bude potřebovat, rozhodně mu v ničem nepomůžu.

+1/0
23.9.2011 15:20

tromi14

nevím, co se kdo naučil na vojně

já jen mejt hazly a do zblbnutí pucovat všechno co se dalo

+2/0
23.9.2011 14:16

bitkar

Re: nevím, co se kdo naučil na vojně

ja se toho naucil vic, ale porad to mohlo bejt jeste lepsi

0/0
23.9.2011 15:20

nocenka

No jo,

tak už víme odkud vítr vane. Oni by zeleňáčci chtěli více penízků;-D Ta hlášk ao nepřetržitých provozech, o nichž nemají běžní pobyvatelé ani ponětí, je fakt kouzelná;-D

+2/0
23.9.2011 14:13

stedrik

Re: No jo,

třeba myslel, že se někteří vojáci nepřetržitě přejídaj, že nakonec armáda musí kupovat tablety na zhubnutí. ;-D

0/0
23.9.2011 16:40

petrph

jenomže, je to jak říkáte

Skutečně existuje poměrně  čerstvý zásadní dokument,který se zove Bílá kniha koncepce obrany,dokument který vypracovalo ministerstvo obrany a kterou schválila i vláda,a který obsahuje "koncepční rámec,který definuje a zdůvodňuje roli a funkce českých

ozbrojených sil a kritéria a směry rozvoje jejich schopností"a v tomto dokumentu  se prostě o potřebě odvodů během míru nikde nepíše,respektive tento termín je použit pouze v jakémsi obrázku schemata mobilizace, kde je ale rovněž jasně zdůrazněno "v mírovém stavu..mimořádnou službu při operačním nasazení vykonávají vojáci z povolání

a vojáci v aktivní záloze".

Nemohu si pomoci, ale v každé slušné armádě by činnosti připravované v rozporu s vydanými předpisy a rozkazy velení byly vyhodnoceny jako vzpoura s jednoznačným rozsudkem-za úsvitu zastřelit.

Jinak řečeno,stejně jako nemůže diskutovat o svých povinnostech vojín s nadřízeným důstojníkem  tak ani generál v záloze by neměl rozporovat koncepci obrany státu kterou stanovil ministr vnitra

0/0
23.9.2011 14:09

strycek-Joe LLC

Pro stát ve vazalském postavení

typu Česka je armáda zcela zbytečná, je to jen vysavač na peníze

+1/0
23.9.2011 13:58

bitkar

ohrozeni

....spise vidim jinde. V imigraci muslimu. Je mozne spise, ze jednou bude valka uvnitr EU. Az se muslimove chopi politicke moci, tak to bude moc zajmave. Rad bych pak vedel, co se bude dit a kam se postavi nase armada az Francie a Nemecko, NIzozemsko a mozna dalsi zeme s obrovskym prilivem muslimu zacne uplatnovat muslimsky zpusob zivota skrze sve poslance do zakonu sve "nove" zeme. Bude to asi hodne slozita situace, jakasi slozita a komplikovana obdoba obcanske valky. Pokud se do toho neprimichaji jine zeme a neprispechaji svym muslimskym bratrum na pomoc. Jen doufam, ze muslimove nebudou vyznamnou soucasti armad vyse zminenych evropskych zemi. Nase armada jeste bude mit moznost dokazat co v ni je.

0/0
23.9.2011 13:27

Mathias

Re: ohrozeni

Vidím to úplně stejně blběR^

0/0
23.9.2011 13:32

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín

Armáda?

Ani náhodou.

Tenhle stát, dle mého, nestojí za to, aby za něj kdokoliv nasazoval život. Takže v případě prvních náznaků průšvihu beru rodinu, a jdu jinam (pokud tak neučiním už po dalších volbách, u kterých jsem se zařekl že je to ta poslední šance). Co se bude dít tady mě nezajímá, a nevím proč bych měl jen kvůli tomu, že jsem měl tu smůlu se tu narodit, dělat cokoliv jiného a míň rozumného.

+4/0
23.9.2011 13:17

Mathias

Re: Armáda?

Nechápu, co tu ještě děláš. Nashledanou. Všude na tebe čekají s otevřenou náručí:-/

0/0
23.9.2011 13:33

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín

Re: Armáda?

No, vzhledem k tomu že výdělky mám už teď převážně od firem mimo ČR, tak taky nevím. Spíš jsem jenom línej hledat kupce na barák, a líbí se mi to místo kde jsem (jen to okolní obyvatelstvo by holt chtělo vyměnit)

0/0
23.9.2011 13:37

myskamiki

Re: Armáda?

;-D a ted o Cervene karkulce. Takovych machru znam spoustu, akorat nejak nejsou schopni se bez ostatnich o sebe postarat, ale kecu maji jak Palacky. No uzijte si sve prijmy a utek, budete muset byt hodne rychly, takovych chytrolinu budou tisice.

0/0
23.9.2011 13:43

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín

Re: Armáda?

Chodím sem diskutovat, ne podávat daňové a majetkové přiznání :-)

0/0
23.9.2011 13:45

Petr-007

Povinné odvody jsou nesmysl.

Třeba jen proto, že mi tak vlastně bráníte zvolit si v případném válečném konfliktu stranu, za kterou chci bojovat.

+1/0
23.9.2011 13:13

myskamiki

Re: Povinné odvody jsou nesmysl.

no ja budu bojovat za svou stranu, Vy si klidne bojujte za cizi, co Vam bude prohmatavat kapsy

0/0
23.9.2011 13:45

jeste asocialnejsi grupa

Re: Povinné odvody jsou nesmysl.

POKUD budu bojovat, tak za stranu, u ktere lze duvodne predpokladat vitezstvi ... za porazenou stranu zasadne nenastupuji.

0/0
24.9.2011 14:44

bitkar

Re: Povinné odvody jsou nesmysl.

dezertovat muzete kdykoliv... mozna jeste pred odvodem utecete

0/0
23.9.2011 13:53

repanak

EU by mělo budovat

a udržovat armádu jako "evropskou". Je sice NATO, ale za chvíli mohou být Turci na druhé straně atd. Kromě koordinace zahraniční politiky či určitému sjednocení fiskální politiky, je to jedna z oblastí, kterou těžko mohou dělat individuální státy, zvlášť malé jako my. Přes problémy taková základní služba pomáhala i vychovávat dnešní nepřizpůsobivé.

+1/0
23.9.2011 12:55

bitkar

Re: EU by mělo budovat

hah, takze po tom co vidis jak funguje EU, tak chces jeste prohlubovat integraci? dyt je jasny, ze tehle system nefunguje. Ani spolecna mena nejde, ani jiny spolecny veci nefungujou. To cos napsal by byl peknej prusvih, desnej nesmysl.

0/0
23.9.2011 13:32

repanak

Re: EU by mělo budovat

Bitkaři, nic není jednoduché. Možná, že změníte názor, až to tady jednou - pomyslně - hordy vezmou útokem.

0/0
23.9.2011 21:45

Moravský Slovák

Když jsem byl na voně, platila poučka:

Voják z povolání = člověk, kterého v době míru dobře platíme za to, že nás pak v době války pošle do první linie.

Nebylo to nic nového, to platilo už za Rakouska. A jak z Vašeho článku vyplývá, bude to platit nadále i při plně profesionální armádě.

+2/0
23.9.2011 12:33

dobredo

Odvody

nemusely být nikdy zrušeny s nástupem profiarmády. Armáda má právo mít přehled o zdravotním stavu, profesích, a dalších informacích o všech mladých mužů v republice. Ovšem nesmyslný byl nápad, že si armáda bude vybírat lidi podle profese, to je naprostá diskriminace. Když vojna tak pro všechny zdravé, schopné. Někdo kdo chce být třeba it specialistou nebo třeba řidičem, neznamená že se chce stát vojákem (poř. být třeba nasazen do bojové mise) a být povolán třeba na dlouhou dobu.

0/0
23.9.2011 12:19

petrph

Re: Odvody

Armáda by si měla především vymezit jasnou koncepci, co bude dělat v případě vypuknutí válečného konfliktu.Jestli má představu, že v případě válečného útoku vyhlásí mobilizaci, rozdá bažantům palné ruční zbraně, nažene je do zákopů - a podle profesí jim k tomu budou muzikanti vyhrávat. lékaři je ošetřovat, pekaři péct housky, účetní přepočítávat náboje, skladníci vydávat onuce, řidiči přivážet další kanónenfutr - a tím tu válku vyhrajeme, tak ať si to myslí dál

Že tohle je naprostá blbost a naše obranyschopnost je plně postavena na účasti v systému NATO, který by nám měl být schopen poskytnout rychlou, profesionální, a technicky i odborně vyspělejší pomoc - a to v mnohem kratší době, než by jsme byli schopni vůbec  provést mobilizaci a nastoupit do obranných postavení. A že pokud tu pomoc nedostaneme, tak je stejně jakákoliv výše uvedená vojenská buzerace zbytečná - naši politici podepíší kapitulaci ještě dřív než se armáda dostane do boje...

0/0
23.9.2011 14:24

Romale Shalom

Re: Odvody

Když už tu mluvíte o diskriminaci, tak byste měl zmínit i to, že i všeobecné odvody jsou diskriminací, a to konkrétně diskriminací podle pohlaví. A argument, že ženy se pro boj nehodí neberu, protože armáda nejsou jenom boové pozice.

0/0
23.9.2011 22:53

tissaia

Re: Odvody

Než vám ta diskriminace urve žíly, zkuste se začíst do branného zákona. Není to zrovna zábavné čtení, ale píše se v něm například i to, že se branná povinnost týká i žen.

0/0
24.9.2011 11:49

jendazmoravy

Nemáte to jednoduché

Totiž silná většina obyvatelstva je přesvědčena, že vlastně žádnou armádu nepotřebujeme, že na udržení pořádku stačí policie a žádné ohrožení neexistuje.

A to je posíleno i zkušeností velké části populace, pro kterou pobyt v armádě byla hlavně jen určítá forma vězení a výcvik se jen předstíral.

Jak z toho chcete ven?

0/0
23.9.2011 12:05

pedr64

Re: Nemáte to jednoduché

z toho ven nejde, i jen samotná zmínka o poviných odvodech vyvolá obrovskou negativní reakci.

0/0
23.9.2011 12:13

bitkar

Re: Nemáte to jednoduché

to je ono no... je to v lidech. Lidi jsou naivni, srabi apod. a pak z toho stavte armadu. Dost demotivace zpusobili politici.

0/0
23.9.2011 13:35

myskamiki

Re: Nemáte to jednoduché

presne tak, mysli si, ze je to nemuze potkat a nebo ze utecou. KAM? A to bude utikat cely stat? To nemaji hrdost a pocit zodpovednosti za sebe, rodinu a majetek?

0/0
23.9.2011 13:47



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.