Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milan Milhof

Zerušte CELOU českou armádu

a nahraďte ji pohotovostními silami pro mimořádnéí události! Česká armáda tak jak je formována slouží jen a jen pár lidem k dobrému korytu. Česko nepotřebuje okupační síly pro cizí země, kterým ani nebyla vyhlášena válka, nepotřebuje letadla pro dopravu žoldáků do Afghanistanu  Čekso potřebuje udělat pořádek doma - odstraněním korupčních prasat a jiných pijavic z veřejných peněz  počínaje!

0/0
1.6.2011 21:09

SID09

Re: Zerušte CELOU českou armádu

To je celkem rozumný nápad !!!!!! 

0/0
3.6.2011 9:01

rudaz

Re: Zerušte CELOU českou armádu

Důvody zrušení armády - před 15 lety jsme měli 10x více vojáků. Snížilo se bezpečí našeho státu s nižším počtem? Radar musíme u nás zbudovat z důvodu naší bezpečnosti. Ten, kdo to tvrdil vypadl z vlády, radar není a jsme ohrožení?

Snad jsme ohroženi jen firmou Westinghouse, za kterou nyní prezident Obama u nás loboval, aby dostavěla Temelín. V době, kdy Německo ručí JE. Tak tohle se může stát jen v Evropě, v absurdistánu.

Podobně je to i s vystoupením z EU. Samé strašení. Kde jsou tíí ceniči zubů z r.2003, kdy k nám jezdili na pivo a ujišťovali nás o světlé budoucnost i v EU? Měli na mysli srovnání se zemí, podobně jako cukrovaru v Hrochově Týnci? Nevěřte mně to, ověřte si to. Jedině krach EU nás může zachránit, potom se zavážeme jinými dohodami i o bezpečnosti. Pokoj v míru si přeje každý se zdravým rozumem, s armádou nikdy mír nebyl a nebude.

A bude líp.R^

0/0
4.6.2011 22:53

SID09

Pantáto generále

V plné nahotě jen předvádíte neschopnost a neúčelnost naší armády. !!

0/0
31.5.2011 14:33

Judge Dredd

dovolím si nesouhlasit

vojenská policie je všude na světě. Všude na světě, byť je formálně součástí armády, tak fakticky je naprosto oddělena od armády a bod průniku je hodně vysoko na ministerstvu nebo dokonce u vlády.

Větší státy mají i několik policejsních jendotek uvnitř jednoho armádního celku, které si dokonce navzájem konkurují... Pokud není vojenská policie součástí armády, tak její činnost přebírá svébytná policejně-vojenská entita - Četnictvo, které v tomto případě působí i jako vojenská policie (většinou španělsky mluvící země) a nakonec výjimka Velká Británie - vojenská policie je tam čistě civilní útvar a není součástí armády. Armáda má ještě tři kvazipolicejní jednotky pro interní vyšetřování menšího charakteru, a to pro každou armádu (moře, vzduch, země) zvlášť.

U spojených států ani nemluvě - jenom u US NAVY existuje pět na sobě nezávislých policejních agentur pověřených vyšetřováním... neřku-li o jurisdikci některých dalších agentur mimo armádu...

0/0
31.5.2011 11:14

Judge Dredd

dovolím si nesouhlasit II.

Konkurence SOG URNY a dnes i SON a pomalu formující se ZJ vezeňské služby je jenom ku prospěchu věci... a překryvy kompetencí ty byly jsou a budou. Snížení a nekonkurenceschopnost bez vzájemné interakce jednotek (soutěže, výcvik, bojové akce) je cesta jdoucí do pekel.

0/0
31.5.2011 11:15

81honza

Re: dovolím si nesouhlasit II.

souhlasím s tebou, akorát u vězeňské asi k vytvoření skutečně profesionální jednotky jen tak nedojde a pořád to bude o nadšencích v jednotlivých věznicích.

0/0
31.5.2011 12:23

pá_ja

Byl bych

nejspokojenější, kdyby se zrušila celá armáda, snad ponechat nějaké jednotky specialistů v rámci NATO (chemiky, výsadkáře), ale jinak zrušit, Nejen, že to čerpá nejvíc z rozpočtu, ale jak se ukazuje, tak v tomto resotru je nejvíc korupce. Taky mi není jasné, proč vojáci po ukončení služby berou až do dochůdu nějaké výslužné, policajti a hasiči ano, ale vojáci za co?

0/0
31.5.2011 9:40

Wild..Dog

Re: Byl bych

Aha, takže my si vše zrušíme, aby nás to moc nestálo, ale po spojencích budeme požadovat, aby nás chránili. Mají přece peněz dost, ne? :-)

0/0
31.5.2011 10:58

Judge Dredd

Re: Byl bych

A proč by nás měli chránit spojenci.... a před kým??? Všude kolem nás NATO. Pokud někdo zaútočí na nás, tak logicky musel nutně zaútočit i na jiný stát NATO.

nebo ještě je ve hře varianta 1938 - prodání spojenci...

Co vy NA TO ??

Osobně bych dal přednost malé profesionální specializované armádě + vnitřní ochraně policií a dislokovanými vojáky, tedy quazičetnictvem (ovšem začlenění v době míru do policie). V době války jde o vojáky...

Konkurence SOG URNY a dnes i SON a pomalu formující se ZJ vezeňské služby je jenom ku prospěchu věci. Vnější ochranu zaplatit u sousedních zemí a u kontraktorských společností - i ty dají několik divizí, spolupracují s NATO a jsou schopny poslat jednu brigádu za 48 hodin.

0/0
31.5.2011 11:20

Wild..Dog

Re: Byl bych

No to je přesně o tom. Co když se podobně začnou chovat naši sousedé? Proč mít armádu, vždyť jsme v NATO a všude kolem nás spojenci. Takže armádu zruší Francie, Německo, Polsko, Rakousko, Slovensko, protože jsme všichni v NATO. :-)

0/0
31.5.2011 11:56

Judge Dredd

Re: Byl bych

Nic proti, ale Rakousko jako neutrální stát samozřejmě v NATO ani jinde není... A Švajcové také nejsou, a nevidím na stránkách světových deníků, že by to a) někomu vadilo, b) se sousedé chystali zrušit svoje armády.

0/0
31.5.2011 14:06

Judge Dredd

Re: Byl bych

a dodatek... oni armádu nezruší, protože právě nejsou uprostřed. To je právě absolutní komparativní výhoda, kterou má právě a jedině a pouze Švýcarsko, Rakousko a Česká republika... ostatní buď přímo sousedí s ne-přátelskou zemí nebo mezinárodními vodami.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:EU_and_NATO.svg

0/0
31.5.2011 14:11

Wild..Dog

Re: Byl bych

takže toho můžeme zneužívat?:-)

0/0
31.5.2011 14:56

SID09

Re: Byl bych

To budeme raději každý rok z ropočtu raději financovat naši zbytečnou armádu a lidem sebereme důchody, abychom mohli každoročně kupovat nové fedrpuše a instalovat další nové zbytečné generály a výsluhy !!;-D

0/0
31.5.2011 15:00

kelev2.0

Re: Byl bych

zadarmo nikdo nikoho chranit nebude, bud si musis platit vlastni armadu nebo platit cizi armade

0/0
31.5.2011 12:21

SID09

Re: Byl bych

Buďte v klidu, ani okolní armády nejsou třeba.!!!!!! Pokud potřebujete vybít adrenalin, běžte na barevný kuličky ;-D!!

0/0
31.5.2011 12:56

lord_voldemort

naše pravidelná armáda

nikdy s nikým pro ochranu republiky nebojovala, nevím proč potřebujeme platit miliardy za speciální jednotky, nadzvukové letectvo, pandury, nefunkční padáky a bůh ví co ještě. Z uniformy do pracovního procesu se vrátí málokdo, opačnou cestou jde mnoho lidí, bohužel nic nevyprodukují a stále jen zvyšují své požadavky na vybavení a financování. Jediné rozumné řešení je zrušit armádu zcela.

0/0
31.5.2011 0:17

algola

Re: naše pravidelná armáda

Tady je jasně vidět, jak málo víte.

Tak jednak z uniformy odchází do civilu většina vojáků a naopak opačnou cestou už dva tři roky nešel nikdo, protože armáda nepřijímala, naopak se výrazně snižovaly stavy.

ČR se zavázala, že bude na armádu dávat určité jednotky procent HDP, tomuto svému závazku nikdy nedostála, naopak se finanční prostředky pro armádu rok od roku snižují.

To, že se nakupuje předražená technika, kterou armáda nepotřebuje, není vina armády, ale několika zkorumpovaných úředníků a politiků, kteří se neohlížejí na zájmy a potřeby vojáků, ale pouze na stav svého konta. Takových je možno nalézt všude spoustu, bohužel u armády je to hodně vidět.

A propos: jste si jist, že působení našich vojáků v zahraničních misích, nemá žádný vliv na ochranu ČR?

0/0
31.5.2011 7:00

hriva5

Re: naše pravidelná armáda

Ano, tím jsem si docela jist. Ostatně bojiště v Afghá a případné bojiště na území ČR je trošku jiná liga. Zatím se mi jeví účast v misích jen jako zajímavej přivýdělek pro tlupu hochů co maj místo mozku svalů kostku!!

0/0
31.5.2011 8:47

JeDicz

Re: naše pravidelná armáda

Velká část těch takzvaných kostek má vysokoškolské vzdělání a kromě své náročné specializace také ovládají cizí jazyky... nezlobte se, ale u Vás o takové erudici silně pochybuji. Druhá věc jsou bojové zkušenosti, které nemůže nahradit žádný výcvik. Třetí věc je fakt, že boj na území ČR rovná se konec ČR.

0/0
31.5.2011 11:24

hriva5

Re: naše pravidelná armáda

Ale dejte pokoj, broučku;-D Mám za sebou 14 let v uniformě, dotáhl jsem to na nadporučíka. Pravda, nebyla to armáda, ale VS ČR. Právě díky své službě znám to Vaše vysokoškolské vzdělání;-D, ty různé Velitele kolové a pásové techniky - manažery. Pravdou je spíš to, že kamkoliv mimo armádu vleze lampasák, tam je vše ztraceno. Ostatně stejně nemusíme mít obavy, pokud by skutečně někdy došlo ke konfliktu, tak naše armáda zachová klid a rozvahu, jako ostatně pokaždé v dějinách.

0/0
31.5.2011 11:34

Rossiny

Re: naše pravidelná armáda

Obávám se, že služba ve Vašem konkrétním případě svědčí o vlivu povolání na osobnost člověka. Byl jsem v armádě 5 let a kdybych nevyužil nabídky roku 1990, možná bych i byl dále, leč 5 let aktivní služby (85-90) na postu technika zvláštního armádního spojení mne coby řadového praporčíka od způsobu velení nekompetentních velitelů schovávajících se za komunistickou stranu odradilo. A jsem přesvědčený - na rozdíl od Vás - že kvalita lidí v armádě stoupá. Opět - na rozdíl od lidí ve Vašem resortu.

0/0
31.5.2011 11:59

hriva5

Re: naše pravidelná armáda

Super, další bolševický vojáček;-D Mohu se Vás zeptat kolik jste u VS ČR odsloužil? Já v té Vaší armádě dva roky. Možná proto mohu srovnávat. Ale jednu věc posoudit mohu určitě. Tam kde jste si Vy hrál na vojáčky a dělal, že děláte, tam já chranil řadové občany před lumpy. Ne jenom jako, pěkně na tvrdo;-)

0/0
31.5.2011 12:06

detour

Re: naše pravidelná armáda

Je pravda, že ten kdo se nedostane do armády, tak jde k policii a ten kdo se nedostane k policii, tak jde k VS?

0/0
31.5.2011 12:25

hriva5

Re: naše pravidelná armáda

To opravdu netuším, já se do armády nehrnul;-D;-D;-D

0/0
31.5.2011 12:38

SID09

Re: naše pravidelná armáda

Hrnuli se tam všichni, kdož tam jsou. !!;-D

0/0
31.5.2011 15:00

kelev2.0

Re: naše pravidelná armáda

kdyz ti reknu co ses, tak me smazou..tak si to domysli

0/0
31.5.2011 12:25

JeDicz

Re: naše pravidelná armáda

Ale my tu celou dobu mluvíme o speciálních útvarech v AČR a ne o fasování proviantu před 30lety. Jen tu dokazujete, že nejen myšlením, ale i informacemi jste zůstal hluboko v totalitě.

0/0
31.5.2011 12:34

hriva5

Re: naše pravidelná armáda

To je stejně legrace. Vy budete asi ten vysokoškolák o kterém mluvíte, když z několika vět dokážete poznat myšlení a dokonce i relevantnost informací. Přiznejte se, že jste také proběhl Vyškovem;-D Seběvědomí je snat to jediné, co českému lampasáctvu nikdy nechybělo;-D;-D

0/0
31.5.2011 12:47

SID09

Re: naše pravidelná armáda

R^;-DR^!!;-D

0/0
31.5.2011 13:02

Rossiny

Re: naše pravidelná armáda

ano, ale naučili nás používat obsah lebky včetně psaní - SNAD si to přečtete ....

0/0
31.5.2011 15:24

hriva5

Re: naše pravidelná armáda

Ale dejte pokoj a mrkněte na klávesnici D a T tak daleko od sebe nejsou. Ale pokud jste lampión, tak to musím trošku vysvětlit, to asi máte pravdu. Byl to prostý překlep. Snad už má milovník štábní kultury pokoj;-D;-D

0/0
31.5.2011 16:10

alan_k

Re: naše pravidelná armáda

To je zajímavé.Mám vysokoškolské vzdělání(né vojenské) a byl jsem u armády 18 let.Hovořím anglicky a obstojně rusky.Byl jsem  chemik.Teď jsem u civilní firmy a za rok mám větší plat než po 18 letech u armády.Takže si nemyslím,že by nikoho v civilu s armády nechtěli.Nebo si myslíte,že jsem taky vylízané pako?Jinak jsem se zůčastnil dvou misí a to v Kuwaitu a v Iraqu.

0/0
1.6.2011 21:11

SID09

Re: naše pravidelná armáda

R^R^!!!!!!R^

0/0
31.5.2011 12:59

rudaz

Re: naše pravidelná armáda

Jistě, je i mě líto autora, ale armády vůbec žádný vývoj nečeká. Spíše zánik, protože nastupující generace myslí a bude jednat jinak. Líp. Bez válek a konfliktů. A tíí, co se tím budou chtít živit, neuspějí.

Bude líp.R^

0/0
4.6.2011 22:46

Jessica13

FAKTA

S veškerou úctou a respektem si dovoluji o Vašem článku hluboce zapochybovat. Každá členská země v NATO má svoji armádní jednotku, která je určena k záchraně svých občanů v zahraničí v případě potřeby (důvodů pro její nasazení může být celá řada). V žádném případě v těchto situacích nelze spoléhat na Útvar rychlého nasazení. Jedná se o policejní jednotku, která má jednak jiné materiální vybavení a není schopna hned z několika závažných důvodů, ty to úkoly plnit. Pokud se budeme bavit o 601.skss je to jednotka určená primárně ke sběru informací a  strategickému průzkumu. Z toho vyplývá, že nedisponuje potřebnými schopnostmi ani materiálním vybavením proplnění takto náročných úkolů. V současné době žádná jiná jednotka v České republice nemá potřebné schopnosti ani materiální vybavení na řešení této problematiky.

0/0
30.5.2011 22:56

NCNS

Re: FAKTA

R^

0/0
30.5.2011 23:03

detour

Re: FAKTA

8-o:-);-DRv ........dodávat víc je zbytečné, stejně jako vznik SOGu.

0/0
31.5.2011 9:48

81honza

Re: FAKTA

R^

0/0
31.5.2011 12:19

4ri

Re: FAKTA

Co takhle Pátrací a záchranná skupina Letectva AČR? Ti na to výcvik mají :))

0/0
31.5.2011 17:25

BoaBo

Formulujete srozumitelně,

pane generále, argumentujete věcně a s odbornou erudicí, jenže co naplat, když na příslušném ministerstvu velí buď potrhlá zpěvakyně nebo naivní modroknížkař.

0/0
30.5.2011 20:56

JeDicz

*

Je úplně jedno jestli se pole působnosti dvou nebo tří speciálních útvarů překrývá, není to žádná výjimka nikde na světě a obvzlášť ne u spojeneckých armád, kromě toho to má více pozitiv než negativ. Problém stejně tak není ani nezávislé velení, přikladů je víc než dost. Jako tři zásadní problémy SOG vidím ve výběru jeho velení a jeho struktuře, dál pak ve snaze o jeho diskreditaci - desítky milionů se nedají utratit bez posvěcení z hora a naposledy v tom, že rozpustit takový útvar může skutečně jen hlupák, nebo někdo na politickou objednávku.

0/0
30.5.2011 20:48

styl34

jabysem zrusil vsecky vojaky

u nas se valcit nebude to byse muselo vsude a aspon se usetri penize se daj lidem co to potrebujou maj deti sou bes prace nemaj na jidlo natos nekam zajit na pivko to by se najednou mnely zadny roskradacky a podobny manyry 8-o

0/0
30.5.2011 18:07

bedik

Re: jabysem zrusil vsecky vojaky

:-)

0/0
30.5.2011 18:25

Gemars E. Rommel

Re: jabysem zrusil vsecky vojaky

člověče. Když už chcete reagovat na čánek pana generála, mějte trochu úcty a pište jako člověk.

0/0
30.5.2011 23:33

Gemars E. Rommel

Re: jabysem zrusil vsecky vojaky

I já se omlouvám za chybu. Patří tam ...článek... .

0/0
30.5.2011 23:34

hriva5

Re: jabysem zrusil vsecky vojaky

Jakou úctu, člověče? Tenhle člověk zvesela přísahal socialistické vlasti. Dokáži si představit jeho tzv kádrový profil;-€. Možná za pár let ano, až si budu jist, že česká generalita pochází z demokratických poměrů a ne z lidí, kteří jsou ochotni sloužit doslova komukoliv. Víte jak se těmhle lidem říká? Vojáci ne, ale žoldáci.

0/0
31.5.2011 11:41

kelev2.0

Re: jabysem zrusil vsecky vojaky

komu a cemu slouzis ty? Ja te ve slusne spolecnosti nechci.

0/0
31.5.2011 12:28

hriva5

Re: jabysem zrusil vsecky vojaky

Myslíte dnes? Už jen sám sobě a své rodině. Snažím se vychovat své děti jako slušné lidi. Na druhou stranu si myslím, že když se mi to povede dám tím společnosti víc, než dost;-)

0/0
31.5.2011 12:42



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.